Jiří Krákora

Schwarzenberg rozhoduje o bombardování suverénního státu

20. 05. 2014 14:42:00
Ve středu, 7. května 2014 proběhla na půdě poslanecké sněmovny slovní přestřelka mezi poslancem Foldynou a poslancem Schwarzenbergem. Jednalo se o Ukrajině a pan Foldyna napadl pana Schwarzenberga, že on schvaloval bombardování Srbska, při ktérém zemřelo na 500 civilistů. Schwarzenberg se ohradil a na plná ústa přiznal, že o tom, kdo bude bombardován vlastně hlasuje jakási nikým nevolená organizace, které se on sám účastnil.

Operation Allied Force byla bombardovací kampaň sil NATO v roce 1999 proti suverénní zemi, která nepředstavovala hrozbu pro žádnou ze členských zemí. Celá kampaň stála životy okolo pěti set civilistů, viz. Po této kampani následovala ostrá kritika NATO, neboť celá operace nebyla autorizována OSN.

Poslanec Foldyna napadl v diskusi o situaci na Ukrajině Schwarzenberga následující replikou.

Dámy a pánové, já jsem jak v Jiříkově vidění. Nezlobte se, pane poslanče Schwarzenbergu prostřednictvím pana předsedajícího, o mě se pokouší infarkt z vašich slov. Vy tady říkáte, že je legitimní, aby země nasadila vojáky proti svým občanům. To říkáte tady vy, který jste v roce 1999 podporoval bombardování Jugoslávie, když ozbrojené skupiny UCK rabovaly, bombardovaly a zabíjely v Srbsku!
...

Poslanec Schwarzenberg se logicky bránil.

Rád bych prostřednictvím pana předsedajícího upozornil pana poslance Foldynu, že nasedl falešným informacím. Já jsem nikdy nepodporoval bombardování Srbska. Naopak, to si dobře pamatuju, těsně předtím, než to začalo, bylo zasedání Trilateral Commission ve Washingtonu a tehdy byli tři, bohužel pouze tři přítomní, kteří se postavili proti plánu zahájit bombardování Srbska. To byl, budete se divit, Henry Kissinger, byl to nynější ministr zahraničí Království švédského Carl Bildt a potom jsem byl já v té diskusi. Je něco jiného, když ta válka proběhla a Srbsko ztratilo nadvládu nad Kosovem a nebyla nejmenší naděje možnosti, že by ji získalo zpátky, že jsem uznal Kosovo jako nezávislou zem. Ale bombardování Srbska jsem opravdu nepodpořil.

Stenografický záznam je zde.

Nevím jak vám, ale mně to přijde jako dost zásadní informace. Je to už čtrnáct dní a nikde v médiích o tom není ani zmínka. Tohle není žádná informace typu - rozdávám si to po večerech s tanečnicí Hula Hula. Tohle je informace, která jasně říká, že o tom, koho bude NATO bombardovat nerozhodovali volení zástupci občanů členských zemí, ani velení NATO, o OSN ani nemluvě. Informace, která říká, že jakási komise nikým nevolených lidí hlasovala o útoku na suveréní stát.

Vzbuzuje to ve mně mnoho otázek. Například, o čem ještě taková komise hlasovala? O čem rozhodovala? A proč o tom doprčic neinformují žádná média, a to ani ta veřejnoprávní?

Milá média, informace o tom, že spojeneckými vojenskými silami mohou volně disponovat lidé, které nikdo nevolil a nikdo jim k tomu nedal mandát je podle mě dost závažná. Pro vás ne?

Autor: Jiří Krákora | karma: 35.80 | přečteno: 2716 ×
Poslední články autora